توانایی شخصیت شناسی افراد از روی کفش آن ها شاید به نظر عجیب باشد. اما جالب است بدانید ارتباط کفش با شخصیت آدمی یک ارتباط مستقیم بوده و طبق بررسی های علمی می توان افراد را با توجه به نوع پوشش کفش آن ها روانشناسی نمود. با توجه به گفته روانشناسان همانطور که می توان بر اساس چهره و نوع آراستگی آن به شخصیت افراد پی برد، کفش های آدمی نیز نشان دهنده حالات درونی آن می باشد.

ارتباط کفش با شخصیت

با توجه به تحقیقات انجام شده در بهترین دانشگاه های آمریکا با نگاه کردن به کفش افراد می توان متوجه خصوصیات آنان شد. در این تحقیق سن، جنسیت و حتی موقعیت اجتماعی افراد همچنین ویژگی های فردی افراد مثل درون گرا و یا برونگرا بودن، محافظه کار و یا آزادی خواه بودن و … با توجه به مدل کفش آن ها بیان شد. زبان پوش کفش با توجه به وجود انواع مدل و برند های کفش بیانگر خصوصیات فردی صاحب آن می باشد. بدین جهت می توان گفت ارتباط کفش با شخصیت صاحب آن دوستانه است.

بررسی مدل های کفش برای یافتن ارتباط کفش با شخصیت

  • کفش های ساقدار

افرادی که بیشتر تمایل به کفش های ساقدار دارند، عموما منزوی، درون گرا و سرد می باشند. همچنین نظر دیگران برای آنان چندان اهمیتی ندارد. اینگونه افراد روحیه تهاجمی داشته و تمایلی به جمع ندارند.

  • کفش به روز

اینگونه افراد معمولا خودپسند و مغرور بوده و تمایلی به حضور در جمع را ندارند همچنین همواره ظاهرشان برایشان بسیار حائز اهمیت می باشد. زبان پوشش کفش آنان بیانگر وظیفه شناس بودن آن ها می باشد.

  • کفش ساده

زبان پوشش کفش برای این قبیل افراد عنوان کننده آرام و ساده بودن آن ها می باشد. اینگونه افراد علاقه ای به سیاست نداشته و فرد منحصر به فردی به شمار نمی روند ولی از جایگاه قابل قبولی برخوردار می باشند.

  • کفش شاد و رنگی

زبان پوشش کفش برای این اینگونه افراد بیانگر احساسی بودن آن هاست، صاحبان کفش هایی با جلوه های روشن افرادی هستند شاد، برون گرا و فعال که همواره آرام و بدون اضطراب می باشند.

 

  • کفش ناراحت گونه

این گونه کفش ها نشان دهنده خونسردی و آرامش صاحبان آن ها می باشد. کفش پاشنه بلند نمونه ای از کفش های ناراحت می باشند.

  • کفش قدیمی

اینگونه افراد دارای شخصیتی یگانه بوده و برون گرا هستند. زبان پوشش کفش آنان بیانگر وظیفه شناسی و سرد مزاجی آن ها می باشد. همچنین این قبیل افراد تمایلی به خرید مکرر کفش نداشته و نهایت استفاده را از یک جفت کفش خود می برند.

*** افراد علاقمند به چکمه های کوتاه از روحیه خشن برخوردار بوده و سرد و خشک می باشند

*** افرادی که از کفش هایی با کاربرد چندگانه استفاده می کنند، دارای روحیه سازگار می باشند و از کفشی که پای آن ها را اذیت کند پرهیز می کنند.

*** افرادی که به دنبال کفش های برند و گران قیمت نمی باشند، آزاد اندیش بوده و از موارد خاصی پیروی نمی کنند.

*** صاحبان کفش نو همواره نگران نظر دیگران می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code